Det kliar i fingrarna.

Att ha vilodagar är nog något av det tråkigaste jag vet. Jag kallar dem för blädderdagar, dagar då man skall sitta i lugn och ro och bläddra i de där böckerna man går och tänker på, men aldrig läser. Att hitta lösningar på problem eller att ta vara på saker som jag redan har är däremot något jag ständigt går igång på.





Jag uppfinner inte hjulet igen, men det var roligt att bygga den här stegen för en bråkdel av vad den kostat att köpa. Idag är äppelplockarstegen målad ferrariröd och är verkligen extremt funktionell jämfört med en vanlig stege.



Jag var några år på ett plåtslageri och fick då möjligheten att arbeta med rostfritt stål. 
Slanghållaren håller lätt 50 meter slang.





Konvoj kallar jag våra små trädgårdsbord som jag gjorde, Smidigt med hjulen, så man kan flytta med sig drinken vid poolen.




Det fanns gamla bord med stenskivor på i trädgården . Det finns inget bäst före datum på stenen, men träet var murket och höll på att rasa. Så jag gjorde identiska kopior i ek. Och jag är stolt över att det inte finns varken spik eller skruv i bordet.






Golvet i växthuset har jag gjort och lagt. Ville pigga upp det homogena tegelgolvet med någon rörelse. Vi hade en massa gamla tegelpannor liggande, dessa sågade jag i strimmlor på 6 cm. Sedan gjöt jag ner dem i stenar om 50x12 cm. De är inte froståliga eftersom det lätt kryper ner vatten i skarvarna. Men i växthuset klarar de sig trots kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar