Den trägne odlaren.

The Constant Gardener är, som många säkert vet, titeln på en av John le Carrés romaner. Det är en titel jag känner att jag lever upp till denna vår. Trägen. För visst måste man vara trägen för att stå ut med denna vår som trädgårdsentusiast.


Nu är nästan alla fröer sådda, och i veckan åkte även dahliorna ner.  Nu återstår det bara att se om de överlevt förvaringen i förrådet över vintern. Men de såg okej ut i år. Det var deras första vinter här. Förra vinterförvaringen hade jag dem för varmt och fuktigt, de såg mest ut som mögliga tvättsvampar när jag tog fram dem, så de förpassades till bålet direkt.



I denna hög av smutsiga knölar finns dessa skönheter.


 Honka Surprise


Greyson's Yellow Spider


Tsuki Yori No Shisa


Gästhuset är nu fullt med frösådder som längtar mer och mer för varje dag att komma in i växthuset. Efter nästa omskolning blir det trångt. Eventuella gäster får sova ibland pimpinell och grenkulla.




Ljuset på bilderna är lite märkligt eftersom jag har två rejäla natriumlampor som ger plantorna ljus.

1 kommentar:

  1. Upptäckte bloggen idag och blir så inspirerad och imponerad av både trädgård och blogg. Starkt jobbat.
    /Ann Spennare

    SvaraRadera