Om jag varit en häst.

Ja, om jag varit en häst så hade jag nu frustat och skrapat med hoven. Är otålig. Vill sätta igång med allt det där som hör våren till. Men fortfarande gapar den lille experten: Håll, håll! Det straffar sig att börja frösådden alltför tidigt.


Men lite har jag kunnat så för att stilla min iver. Många perenner har grott. Jag blir ju så himla glad när det dyker upp lite grönt i krukorna. Tittar till dem flera gånger om dagen. Andas på dem och talar om hur tacksam jag är över att de kommit. Här är det Blodtopp och Crocosima 'Lucifer'.


Har isolerat mitt nya växthus med bubbelplast så nu håller jag 10 grader där inne, vilket är utmärkt när de små liven grott.


Ett begagnat skötbord som jag hittade på loppis för 50 kronor blir ett perfekt bord att stå och skola om plantorna på.



Manglar gör jag aldrig, men jag har väldigt många dänkflaskor. Det är perfekt att vattna i sålådorna med hjälp av dessa. Har dem alltid fyllda med ljummet vatten.




Pelargonerna har fått komma fram från sin borttynande tillvaro på den svala kammaren. Klippte av lite skott som jag planterade direkt i ny jord.



Till sist, några rader som Carl R. Westerling skrivit.

Otålighet
du flyger runt inom mig
flyg bland mina frusna blad…

Förhoppningsvis tinar vi väl snart upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar